Sosyal Medya

Instagram’da reklam patlaması

Son yıllarda tartışmasız bir gerçek olarak karşımıza çıkan sosyal medyanın gücü, dijital pazarlama ve reklamlarda her geçen gün daha da büyüyerek kendini gösteriyor. Sosyal paylaşım sitesi Instagram tarafından açıklanan son istatistiklerde bu gerçeği destekler nitelikte.

https://instagramtakipcisatinal.com/instagram-takipci-satin-al/turk-bot Dijital reklamcılık ve sosyal paylaşım platformları her geçen sene çok daha entengre bir biçimde büyüme gösteriyor. Reklam ve pazarlama çalışmaları için altın maden haline gelen olan sosyal medya platformları içinde en popüler isimlerden biri haline gelen Instagram, aktif reklam ve pazarlama çalışması yapan işletmeler içinde en çok tercih edilen platform haline geldi.

Şirket tarafından paylaşılan rakamlara göre, 2017 senesinin Mayıs ayında bir milyonu aşkın reklam veren işletme bulunuyorken, Eylül ayına geldiğimizde aradan geçen 4 ayda bu rakam 2 kattan fazla artış gösterdi ve iki milyon sınırını aştı. Son aylarda artan Instagram kullanımı, elinde bulunan genç kitle ve en önemlisi pratik erişim-etkileşim ağı, reklam veren kişi yada işletmelerin pazarlama çalışmalarını bu platforma yoğunlaştırması için yeterli nedenleri oluşturuyor.

Reklam verenlerin standart görsel ve video paylaşımının yanında en fazla tercih edilen özelliklerden biri olan hikaye moduna da yöneldikleri belirlendi. Şirket yetkililerinin paylaştıkları istatistiklere göre, işletmelerin yüzde 50 ye yakın bölümü geçtiğimiz ay içinde Instagram hikayelerini kullanarak reklam çalışması yaptı.

Her ay kullanıcı kitlesi büyüyen Instagram, kullanıcıların olduğu kadar reklam ve pazarlama çalışması yapan işletmelerin de göz bebeği haline geldi. Kullanıcı ve işletme arasındaki etkileşim ise yüzde 75 seviyelerine kadar yükselmiş durumda. Bu sosyal paylaşım platformunda video izleyenlerin yüzde 60 gibi önemli bir kesimi videolar sesli olarak izliyor.

Sunduğu bu şartlarla reklam veren işletmeler için her anlamda çok cazip olan Instagram hakkındaki dikkat çeken rakamlar ise şu şekilde sıralanıyor;

  • 2017 senesinin Mart ayından eylül ayına kadar 1 milyondan 2 milyona artan aylık aktif reklam veren
  • İşletmeler hakkında araştırma yapıp etkileşime giren abone sayısı 180 milyon olmuş durumda
  • Ağustos ayında, işletmelerin yüzde 50 gibi önemli bir bölümü hikaye bazlı reklam paylaşımı gerçekleştirdi.
  • İngiltere reklam veren artışına en fazla katkıda bulunan ülkelerin başında geliyor.
  • Reklam platformunu en fazla tercih eden sektörler; e-ticaret, paketlenmiş tüketici ürünleri, satış, eğlence-medya, ve oyun.
  • Canlı yayın sistemini kullanan işletmeler, canlı yayını tercih etmeyen işletmelere kıyasla 1.5 kat daha çok beğeni alıyor.
  • 15 milyon işletme artık Instagram’da bir iş hesabı kullanıyor. En büyük talep ise Birleşik Devletler, Brezilya, Endonezya, Rusya ve Birleşik Krallıklardan…
  • Instagram kullanıcılarının yüzde 80’lik dilimi ilgilerini çeken marka ve işletmeleri takip ediyor